close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שחשוב לדעת על הלבנת שיניים

מערכת שורשכז כסליו, תשפב01/12/2021

תהליך ההלבנה כולל שימוש בחומרים פעילים שפותחים את הנקבוביות ומסירים את הכתמים, בעת ובעונה אחת. כל טיפול הלבנה מקרב את מראה השיניים לגוון הטבעי שלהן

תגיות:
חיוך רחב ושמח הוא מזמין, מקסים ועוצמתי. אבל כשהשיניים שלכם מוכתמות, זה משפיע לא רק על מראה החיוך שלכם, אלא פוגע גם ברמת הביטחון העצמי שלכם. במקום להניח יד על הפה בכול פעם שאתם מחייכים, שיטת הלבנת השיניים שמתאימה למצב השיניים ולתקציב שלכם, תוכל לאפשר לגוון השיניים האמתי לזרוח, כלומר לבן פנינים בהיר ונוצץ.
הנה 8 דברים מרכזיים שחשוב לדעת על הלבנת שיניים:

1. השיניים הן כמו ספוג, הן סופגות
כמו העור שלכם, גם שטח השיניים הוא נקבובי. כל מאכל או משקה שמכיל צבע, ייספג לתוך נקבוביות השיניים. עישון, יין, קפה ופירות יער
כהים – משפיעים מאוד על הכתמת השיניים. עם הזמן, בגלל כתמים אלה, יהפוך הצבע הטבעי של השיניים לכהה יותר.
כתמים אלה לא ייעלמו מעצמם אלא אם כן יוסרו באופן פעיל. ג׳ל להלבנת שיניים פועל על ידי חלחול לתוך השיניים ודחיפה עדינה של הכתמים החוצה מבעד לנקבוביות.

2. הלבנת שיניים לא מזיקה לשיניים
התעללות מכול סוג שהוא בשיניים, כמו למשל צחצוח שיניים אגרסיבי, עלולה לגרום נזק לשיניים. אבל הלבנת שיניים מקצועית שנעשית במרפאת השיניים בהתאם להוראות, היא בטוחה מאוד.

תהליך ההלבנה כולל שימוש בחומרים פעילים שפותחים את הנקבוביות ומסירים את הכתמים, בעת ובעונה אחת. כל טיפול הלבנה מקרב את מראה השיניים לגוון הטבעי שלהן.

3. המפתח להלבנת שיניים מוצלחת הוא המכשיר המשמש להלבנה
רוב המוצרים להלבנת שיניים המוצעים בבתי המרקחת, מורכבים מחומרים דומים שמיועדים להלבין את השיניים. ההבדל נעוץ במכשיר המשמש לכיסוי מוחלט של השיניים בחומר ההלבנה.

מגש הלבנה מותאם אישית מבטיח כיסוי אחיד ועקבי של פני השטח של השיניים, גם אם השיניים עקומות.
מגשי הלבנה מותאמים מבטלים את הסיכון להלבנה לא אחידה, ומציעים שמירה על החיוך היפה שלכם.

4. רגישות לאחר הלבנת שיניים היא נורמלית
אנשים רבים סובלים מרגישות בשיניים באופן שגרתי, בגלל גנטיקה, אמייל דקיק או סדקים ושיניים פגומות.

במהלך תהליך ההלבנה, סביר לחלוטין שתופיע רגישות, כי בתהליך ההלבנה השיניים מתייבשות באופן זמני, מה שמפחית מיכולתן להציע לעצבים בידוד מפני שינויי טמפרטורות. רגישות זו אמורה להיעלם כ-36-12 שעות לאחר טיפול ההלבנה.

רופאי השיניים ממליצים על שימוש בפלואוריד לאחר הלבנת השיניים, כדי להזין את השיניים בלחות ולהגן עליהן מפני ההתייבשות.

5. הלבנת שיניים המשתמשת באור אולטרה סגול (UV) היא זמנית
אור אולטרה סגול הוא תדר אור המשמש להאצת ג׳ל ההלבנה כדי שיפעל מהר יותר. תהליך זה מתבצע רק בפיקוחו של רופא שיניים.
למרות שהשיטה מספקת הלבנה מהירה מאוד:
- היא לא מתאימה לאנשים עם שיניים רגישות.
- תוצאות הטיפול הן זמניות וצריך להמשיך ולתחזק אותן (לעתים עם מגשי הלבנה מותאמים אישית או ביקורים חוזרים במרפאת השיניים).

6. כתמים בשיניים לא ניתנים להעלמה בן לילה
עדיין לא נמצא בשוק מוצר שיוכל להלבין את השיניים תוך מספר דקות או תוך יום. מבחינה כימית, חומר ההלבנה לא יכול לחדור באופן בטוח לעומק השיניים במהירות שכזו. אם היה פטנט שהיה מאפשר זאת, זה היה מייתר את הצורך להשתמש במגשי הלבנה מותאמים אישית על ידי רופא השיניים.

למעשה, תהליך ההלבנה יכול להימשך בין ארבעה ימים למספר חודשים. אם השיניים מוכתמות באופן חמור, צריך להתאזר בסבלנות לקראת תהליך ההלבנה, שאמור להסיר שנים של צבירת כתמים. אבל ברגע שהכתמים ייעלמו, יהיה לכם קל מאוד לתחזק את לובן השיניים ולמנוע כתמים חדשים.

7. ציפויי שיניים או כתרים לא ניתנים להלבנה
ציפויים וכתרים נוצרים בהתאמה לגוון השיניים האחרות בפה. בין אם הם קצת כהים או קצת בהירים יותר מהשיניים הטבעיות, לעולם אי אפשר לשנות את הגוון שלהם. כלומר, הם לא יוכתמו אבל גם לא יולבנו והלבנת שיניים לא יכולה להזיק להם.

8. השעות הטובות ביותר להלבנת שיניים הן לפני השינה
מיד לאחר הלבנת שיניים, לא משנה מהו מוצר ההלבנה, השיניים רגישות יותר להכתמה, כי נקבוביות השיניים פתוחות יותר והכתמים יכולים לחדור פנימה ביתר קלות.
רופאי שיניים ממליצים על הלבנת שיניים בשעות שלפני השינה, כדי שבמהלך הלילה הלחות תחזור לשיניים ותצמצם את הזדמנויות ההכתמה. כדי להאיץ תהליך זה, מומלץ להשתמש בג׳ל פלואוריד שיזין ויחדש את השיניים.

המאמר נכתב באדיבות ד״ר בן מילר, חדשנות ומצוינות ברפואת שיניים
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה